|
København, 4. juli 2016 – Selvom udlandsrejsen for de fleste er lig med sol, er en lige så vigtig lyskilde på ferien vores smartphone. Nye tal fra hotel-bookingportalen Hotels.com™ viser nemlig, at danskerne bruger stort set lige så lang tid på mobilen og de sociale medier som på solbadning.
Det viser Hotels.com™ Mobile Travel Tracker, der er en global undersøgelse blandt 9.200 rejsende på tværs af 31 lande. Her svarer de danske respondenter således, at de dagligt bruger ca. 2 timer på solbadning på ferien, mens de bruger 1,9 timer på de sociale medier og 1,7 timer på mobilen.
Det sociale medie, som flest danskere bruger på ferien, er ikke overraskende Facebook, som 71% danskere typisk bruger. Herefter kommer YouTube (25%) og Instagram (20%).
Seværdigheder får os op fra liggestolen Når man dykker længere ned i Hotels.com Mobile Travel Tracker™ viser det sig, at vi bruger markant mindre ferietid på mobilen, de sociale medier og solbadning end på sightseeing. De danske respondenter i undersøgelsen bruger således 4,1 timer dagligt på seværdigheder.
Tiden på de sociale medier bliver for størstedelens vedkommende kun brugt til at skimme nyheder og opdateringer fra deres venner (58%).
Netop vennerne fylder meget på ferien – 15% af de adspurgte svarer, at de bruger tiden på de sociale medier på at kommentere på deres venners opslag, så de ikke mister kontakten.
Næsten lige så mange (14%) svarer dog også, at de bruger de sociale medier på ferien til at uploade billeder af sig selv.
For flere oplysninger fra Hotels.com Mobile Travel Tracker: http://mobiletraveltracker.hotels.com/
Om undersøgelsen og Hotels.com Undersøgelsen er foretaget af One Poll for Hotels.com i maj 2016 i 31 lande blandt 9.200 smartphoneejere, der har boet på hotel, heriblandt 300 danskere.
Hotels.com er ejet af Hotels.com, L.P. og er en af de førende online reservationshjemmesider med hoteller, der spænder fra internationale hotelkæder og resorter med alt inklusive til lokale favoritter og Bed & Breakfasts. Hotels.com har samlet al den information, du skal bruge for at reservere det perfekte hotelophold.
© 2016 Hotels.com, L.P. Hotels.com, Det oplagte valg, Hotel Price Index, HPI og Hotels.coms logo er enten registrerede varemærker eller varemærker tilhørende Hotels.com, L.P. i USA og/eller andre lande. Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere. |
SOLBADNING FÅR SKARP KONKURRENCE FRA MOBILEN OG DE SOCIALE MEDIER PÅ DANSKERNES FERIE
0
Deltag i debatten