Det har været et sats, men jeg har ikke fortrudt et sekund
Af Marianne Due
Købmand Martin Kjær siger tak til kunderne efter sit første, forrygende år med Rema 1000 i Jersie.
Succeser skal fejres, og det første år for Rema 1000 i Jersie er gået over al forventning. Den milepæl fejrer købmand Martin Kjær derfor med en masse skarpe tilbud til kunderne og kagemand til medarbejderne.
Da Rema 1000 åbnede den 31. oktober 2024, strøg butiksdørene til side for en nyrenoveret butik, og et nyansat hold af medarbejdere stod klar til at gøre kunderne i Jersie og Solrød glade. Den opgave har de løst til topkarakter, for Jersie-butikkens omsætning lå helt i top sammenlignet med andre nye Rema 1000-butikker.
– Omsætningen har bare været god, og også bedre, end jeg lige havde regnet med det første år, siger den erfarne købmand.
Han ved, hvad han taler om, for han har været med til at åbne syv andre Rema 1000-butikker, før han stod med ansvaret for sin egen forretning.
– Det har også været hårdt arbejde, men jeg vidste, at det ville blive hårdt, og når man lægger mange timer i det, er det rart at opleve, at kunderne også sætter pris på det. Folk er glade, omsætningen er god, personalet trives, og tingene kører, så det er det hele værd, siger Martin Kjær.
Grundstammen af medarbejdere har været med siden åbningen. Det betyder, at der er opbygget nogle gode rytmer og rutiner, der fungerer. Martin Kjær oplever også, at mange unge sender en ansøgning, når der er et ledigt job.
Den lokale købmand går også op i at støtte det lokale liv.
– Folk støtter mig, så jeg vil også fortsætte med at være en del af lokalsamfundet og give noget tilbage. Jeg har ikke sagt nej til nogen endnu, siger Martin Kjær.
Han ser frem til endnu et år som leder af Rema 1000, hvor det er ambitionen at blive endnu bedre til at matche det, som folk i Solrød gerne vil have i deres lokale butik.
– Det har også været et sats for mig at kaste mig ud i denne opgave, men jeg har ikke fortrudt et sekund, Jeg står op kl. 03 om natten og glæder mig til at komme på arbejde, så jeg vil gerne sige tak til alle kunderne, siger Martin Kjær.



