Frisør Christina Boldt har for nogle måneder siden flyttet salonen Hair by Boldt fra Karlslunde til Solrød. Men det er kun adressen, som har ændret sig. Kunderne kan stadig forvente Christinas høje standard og fulde opmærksomhed, når de er i salonen.
Solrød: Når en kunde træder ind i salonen Hair by Boldt, kan den person være helt sikker på at blive mødt med udelt opmærksomhed.
For frisør Christina Boldt har kun én kunde ad gangen og giver sig god tid til at finde ud af, hvad den enkelte kunde har af ønsker.
– Det er vigtigt for mig at holde ro og at være til stede over for kunderne. Jeg kan godt lide at fordybe mig og fokusere på den enkelte kunde, så de får det, de ønsker, fortæller Christina Boldt, som har haft egen salon siden 2018.
Først i Karlslunde og siden november 2023 i Solrød Center.
Men selv om omgivelserne og lokalerne har ændret sig, er Christinas tilgang helt den samme: Det hele handler om kunden. Om kundens ønsker, hvad der er nemmest for kunden, og hvad der passer bedst til kunden.
– Jeg plejer at bruge udtrykket, at jeg laver brugervenligt hår. Det vil sige, at jeg gør det nemt for kunden at kunne sætte sit hår, når de kommer hjem, siger hun og fortsætter:
– Det nytter ikke noget, at jeg kan sætte det og lave et eller andet smart, hvis de så ikke selv kan sætte det.
Fornemmer mennesket i stolen
For at kunne give kunderne det, de ønsker, handler det ikke kun om at være en dygtig frisør.
– Det er vigtigt, at kunden føler sig godt tilpas, og jeg gør meget ud af at lytte og fornemme det menneske, som har sat i stolen, siger hun.
– Jeg taler ikke en hel masse, hvis jeg kan mærke, at det er en person, som helst vil have ro. Jeg har ikke noget imod at tale sammen, men det kommer helt an på, hvad kunden ønsker.
Det sker ofte, at kunden har en idé til, hvad der skal laves og lige så ofte, har Christina sin egen måde at give kunden det bedste resultat.
– Jeg arbejder tit med en service, der hedder custom made. Det vil sige, at jeg bruger forskellige teknikker for at lave det, kunden vil have. For eksempel laver jeg ikke bare striber, men det kan være, at jeg bruger forskellige teknikker inden for striber og kun der, hvor der giver mening, forklarer hun.
– Så jeg skræddersyr tit en løsning til kunden for at give det bedste resultat.
Må gerne brokke sig
Ærlighed er centralt i Christinas forretning, og hun er ikke bange for at sige nej til en opgave og sende kunden videre til en anden frisør, hvis det er det bedste for kunden.
– Det er meget vigtigt for mig, at kunderne kan mærke, at jeg er ærlig, og at de kan stole på mig. Så jeg er ikke bleg for at sende en kunde videre til en anden, hvis jeg ikke kan klare opgaven 100 procent, siger Christina.
– Jeg vil også meget gerne vide, hvis der er en kunde, som måske ikke er helt tilfreds med det, jeg har lavet. Så skal man altså ikke være bange for at tage den snak. Jeg vil gerne tale om det, hvis der er noget, som ikke er i orden.
– Mange har svært ved at sige det og føler, at de brokker sig, men det skal man altså ikke være bange for. Jeg vil have, at mine kunder er tilfredse, så hvis der er noget, som ikke er i orden, tager vi en snak om det.
Salon Hair by Boldt har adresse på Solrød Center 17 på førstesalen side om side med Frisør Picasso.
Kilde: Christina Boldt