Close Menu
VIBORHER – Solrød
    Facebook X (Twitter) Instagram
    VIBORHER – Solrød
    • NYHEDER
    • KOMMUNE
    • KIRKERNE
    • BIBLIOTEK/KULTURHUS
    • 112
    • SPORT
    • DEBAT/LÆSERBREVE
    VIBORHER – Solrød
    Frivillig Vivian Sommer og indsamlingsleder Belinda Thune ved indsamlingsstedet i Greve Borgerhus.

    Røde Kors Solrød-Greve slår sidste års indsamling: 107.000 kroner samlet ind

    0
    By Lotte Bøgevig on 6. oktober 2025 NYHEDER

    80 indsamlere var på gaden søndag, da Røde Kors samlede ind til fordel for udsatte herhjemme og ude i verden.

    En enkelt indsamler fik over 7.000 kroner i indsamlingsbøtten.

    Borgere i Solrød, Greve, Tune og Havdrup donerede i år langt mere til Røde Kors indsamlingen end i 2024. Det lokale indsamlingsresultat ved indsamlingen søndag er steget fra 80.000 til 107.000 kroner. Beløbet ventes at vokse yderligere, når Greve Gymnasiums aktiviteter til fordel for Røde Kors i forbindelse med skolens Karma-uge er gjort op.

    ”Det er gået rigtig godt. Vi har haft flere indsamlere end sidste år, og vi kan se, at bøtterne i år har været lidt tungere end i 2024,” fortæller indsamlingsleder Belinda Thune fra Røde Kors Solrød-Greve.

    Pengene kom både via indsamlingsbøtter og MobilePay, men tendensen er klar: Omkring 60 procent af bidragene blev givet digitalt via MobilePay, mens resten blev lagt kontant i bøtterne.

    ”Vi kan se, at flere folk har været hjemme i år, og at mange simpelthen har været lidt mere gavmilde. Samtidig er det blevet meget nemmere for mange at give med mobilen,” siger Belinda Thune.

    Lokalt deltog omkring 80 indsamlere – blandt dem elever fra Greve Gymnasium, som deltog som en del af deres tema om Røde Kors i deres Karma-uge.

    Der var travlhed på alle indsamlingssteder, ståpladser og i de tre Røde Kors-butikker, som holdt åbent på dagen.

    Så meget blev der indsamlet fordelt på byerne lokalt: Greve 54.000 kroner, Karlslunde 21.000 kroner, Solrød 13.000 kroner, Havdrup 12.000 kroner og Tune 7.000 kroner

    En enkelt indsamler fra Greve formåede alene at samle næsten 7.000 kroner. Vedkommende får et gavekort på 500 kroner til en af Røde Kors 6 lokale butikker samt en gavekurv fra Meny i Solrød.

    I alt har danskerne samlet 14 millioner kroner ind til årets landsindsamling – en million mere end sidste år.

    Pengene går til Røde Kors’ arbejde for børn og voksne, der lige nu er ramt af krig og katastrofer. Hjælpen omfatter blandt andet mad, vand, lægehjælp, medicin, psykisk førstehjælp og husly. En del af midlerne bruges desuden i Danmark til at støtte økonomisk og socialt sårbare børnefamilier.

    ”Hver eneste indsamlet krone har betydning. Så tusind tak til alle de frivillige, indsamlere og borgere, der bakkede op i dag og gjorde en forskel,” siger Belinda Thune.

    Kilde: Brian Pabst Christensen

    Deltag i debatten
    Share. Facebook Twitter Email

    Læs også

    Debatindlæg: Ti måneder mellem møderne: Er støjbekæmpelse virkelig en prioritet?

    Fra verdensrekorder under isen til sikkerhed i 10 kilometers højde

    Solrød Comets’ U17-herrer kronet som suveræne mestre i 1. division

    Cykelferie uden grænser – foredrag med Jens-Erik Larsen

    Nyt kompetencecenter skal forebygge selvmord – samtidig får flere hurtig hjælp lokalt

    Ny gårdbørnehave i Gl. Havdrup bygges med fokus på genbrug og bæredygtighed

    KØGE KULTUR FOND KALDER PÅ ANSØGERE

    Mystisk episode i Solrød: Pige ramt af hagl på egen trampolin

    Nyt fælles beredskab skal styrke trygheden i Solrød Kommune

    Fra idé til succes: Aqua Fitness i Svøm for Sjov har skabt en ny motionsbølge i Solrød

    Debatindlæg af Mads Ramstedt

    LOPPEMARKED i Solrød Landsby 2026

    Spil dig sund – brætspil holder hjernen skarp

    Frivillige søges til Havets Folkemøde i Solrød Kommune

    Festlige sommerkoncerter med gospelkoret Joyful Noise

    Nyt fra Jersie Kirke

    Er du klar, hvis krisen rammer: Kom til stort beredskabstopmøde

    Grøn udvikling, stabile investeringer og stor lokal opbakning

    Kronik af Emil Blücher

    Nyt udvalg skal gøre Solrød Kommunes folkeskoler endnu bedre

    annonce
    TILMELD NYHEDSBREVET

    FACEBOOK
    Vi bor her
    • SENESTE NYT
    • MEST LÆSTE
    9. juni 2026

    Debatindlæg: Ti måneder mellem møderne: Er støjbekæmpelse virkelig en prioritet?

    8. juni 2026

    Fra verdensrekorder under isen til sikkerhed i 10 kilometers højde

    8. juni 2026

    Solrød Comets’ U17-herrer kronet som suveræne mestre i 1. division

    8. juni 2026

    Cykelferie uden grænser – foredrag med Jens-Erik Larsen

    5. juni 2026

    Nyt kompetencecenter skal forebygge selvmord – samtidig får flere hurtig hjælp lokalt

    27. oktober 2025

    Klumme af Brian Mørch

    27. oktober 2025

    REMA 1000 fylder 1 år

    27. oktober 2025

    Morten Scheelsbecks visioner for Solrød Center

    27. oktober 2025

    Solrød Centerforening: Tak for et inspirerende borgermøde – nu skal visionerne blive til virkelighed

    27. oktober 2025

    SFs visioner for Solrød Center

    annonce
    • rel="nofollow"
      rel="nofollow"
    annonce
    annonce
    Arlo Medier
    2680 Solrød Strand
    Telefon: 4038 1501
    E-mail: arlomedier@gmail.com
    Copyright Viborher.dk
    KONTAKT OS
    • SALGSAFDELINGEN
    • REDAKTIONEN
    • ADMINISTRATION
    © 2026 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.