Close Menu
VIBORHER – Solrød
    Facebook X (Twitter) Instagram
    VIBORHER – Solrød
    • NYHEDER
    • KOMMUNE
    • KIRKERNE
    • BIBLIOTEK/KULTURHUS
    • 112
    • SPORT
    • DEBAT/LÆSERBREVE
    VIBORHER – Solrød
    Frivillig Vivian Sommer og indsamlingsleder Belinda Thune ved indsamlingsstedet i Greve Borgerhus.

    Røde Kors Solrød-Greve slår sidste års indsamling: 107.000 kroner samlet ind

    0
    By Lotte Bøgevig on 6. oktober 2025 NYHEDER

    80 indsamlere var på gaden søndag, da Røde Kors samlede ind til fordel for udsatte herhjemme og ude i verden.

    En enkelt indsamler fik over 7.000 kroner i indsamlingsbøtten.

    Borgere i Solrød, Greve, Tune og Havdrup donerede i år langt mere til Røde Kors indsamlingen end i 2024. Det lokale indsamlingsresultat ved indsamlingen søndag er steget fra 80.000 til 107.000 kroner. Beløbet ventes at vokse yderligere, når Greve Gymnasiums aktiviteter til fordel for Røde Kors i forbindelse med skolens Karma-uge er gjort op.

    ”Det er gået rigtig godt. Vi har haft flere indsamlere end sidste år, og vi kan se, at bøtterne i år har været lidt tungere end i 2024,” fortæller indsamlingsleder Belinda Thune fra Røde Kors Solrød-Greve.

    Pengene kom både via indsamlingsbøtter og MobilePay, men tendensen er klar: Omkring 60 procent af bidragene blev givet digitalt via MobilePay, mens resten blev lagt kontant i bøtterne.

    ”Vi kan se, at flere folk har været hjemme i år, og at mange simpelthen har været lidt mere gavmilde. Samtidig er det blevet meget nemmere for mange at give med mobilen,” siger Belinda Thune.

    Lokalt deltog omkring 80 indsamlere – blandt dem elever fra Greve Gymnasium, som deltog som en del af deres tema om Røde Kors i deres Karma-uge.

    Der var travlhed på alle indsamlingssteder, ståpladser og i de tre Røde Kors-butikker, som holdt åbent på dagen.

    Så meget blev der indsamlet fordelt på byerne lokalt: Greve 54.000 kroner, Karlslunde 21.000 kroner, Solrød 13.000 kroner, Havdrup 12.000 kroner og Tune 7.000 kroner

    En enkelt indsamler fra Greve formåede alene at samle næsten 7.000 kroner. Vedkommende får et gavekort på 500 kroner til en af Røde Kors 6 lokale butikker samt en gavekurv fra Meny i Solrød.

    I alt har danskerne samlet 14 millioner kroner ind til årets landsindsamling – en million mere end sidste år.

    Pengene går til Røde Kors’ arbejde for børn og voksne, der lige nu er ramt af krig og katastrofer. Hjælpen omfatter blandt andet mad, vand, lægehjælp, medicin, psykisk førstehjælp og husly. En del af midlerne bruges desuden i Danmark til at støtte økonomisk og socialt sårbare børnefamilier.

    ”Hver eneste indsamlet krone har betydning. Så tusind tak til alle de frivillige, indsamlere og borgere, der bakkede op i dag og gjorde en forskel,” siger Belinda Thune.

    Kilde: Brian Pabst Christensen

    Deltag i debatten
    Share. Facebook Twitter Email

    Læs også

    Peter Tanev gæster Havets Folkemøde i Solrød

    Hedebølge på vej – husk at passe på dig selv og hinanden

    Succes på Solvænget – nye fjernvarmeprojekter afventer politisk afklaring

    Et kærligt opråb til sommerens gæster ved Kalkgraven i Karlstrup

    Bettina og besøgshunden Lexa spreder glæde blandt borgere med demens

    DE FØRSTE STUDENTER PÅ SOLRØD GYMNASIUM 2026

    Vil du med på kirkerejse sydpå?

    Sommergudstjenester – indenfor og udenfor

    Klumme af Brian Mørch

    Jersie Sognehus fylder 25 år

    Mindre senior og ældrevenlige boliger i Solrød

    Kronik af Emil Blücher

    Afgående formand ser tilbage på år med udvikling, fællesskab og frivillighed i Solrød FC

    Sommerudstilling med lokale kunstnere på Solrød Bibliotek og Kulturhus

    Solrød Kommune: Vis os dit bedste billede af Køge Bugt

    Midlertidig natbus skal forbinde Solrød-området med Roskilde

    “Drømmen blev til virkelighed: Nu vil de skabe nyt liv ved Solrød Strand”

    Konservative: Politisk aftale styrker seniorer, skoler, idræt og fællesskaber

    40 år med omsorg blev belønnet med kongelig medalje

    Penge fra salg af Solrød Biogas skal nu ud at arbejde for borgerne

    annonce
    TILMELD NYHEDSBREVET

    FACEBOOK
    Vi bor her
    • SENESTE NYT
    • MEST LÆSTE
    25. juni 2026

    Peter Tanev gæster Havets Folkemøde i Solrød

    25. juni 2026

    Hedebølge på vej – husk at passe på dig selv og hinanden

    25. juni 2026

    Succes på Solvænget – nye fjernvarmeprojekter afventer politisk afklaring

    24. juni 2026

    Et kærligt opråb til sommerens gæster ved Kalkgraven i Karlstrup

    23. juni 2026

    Bettina og besøgshunden Lexa spreder glæde blandt borgere med demens

    27. oktober 2025

    Klumme af Brian Mørch

    27. oktober 2025

    REMA 1000 fylder 1 år

    27. oktober 2025

    Morten Scheelsbecks visioner for Solrød Center

    27. oktober 2025

    Solrød Centerforening: Tak for et inspirerende borgermøde – nu skal visionerne blive til virkelighed

    27. oktober 2025

    SFs visioner for Solrød Center

    annonce
    • rel="nofollow"
      rel="nofollow"
    annonce
    annonce
    Arlo Medier
    2680 Solrød Strand
    Telefon: 4038 1501
    E-mail: arlomedier@gmail.com
    Copyright Viborher.dk
    KONTAKT OS
    • SALGSAFDELINGEN
    • REDAKTIONEN
    • ADMINISTRATION
    © 2026 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.