Close Menu
VIBORHER – Solrød
    Facebook X (Twitter) Instagram
    VIBORHER – Solrød
    • NYHEDER
    • POLITIK
    • SPORT
    • 112
    • KOMMUNE
    • KIRKERNE
    • BIBLIOTEK/KULTURHUS
    VIBORHER – Solrød

    ​​Virksomheder fi​k inspiration til at bryde igennem redaktionernes filtre

    0
    By Lotte Bøgevig on 2. november 2015 NYHEDER

    Faglighed og netværk er i fokus hos Erhvervsforeningen Greve Erhverv, der er begyndt at holde netværksmøder på skift hos medlemmerne langs Sydkysten. Ved det seneste morgennetværksmøde var tæt på 50 medlemmer mødt op i de nyrenoverede lokaler hos RTM Insurance i Greve for at

    ​ ​få inspiration til, hvordan man kan anvende PR i profileringen af virksomheden

    Sociale medier som Facebook og LinkedIn vinder mere og mere frem som erstatning eller supplement til virksomhedernes hidtidige markedsføringskanaler. Men på trods af den stigende anvendelse af online kommunikation er der stadig god mening i at profilere sin virksomhed gennem redaktionel omtale og markedsføring i de trykte medier som lokalaviser og dagblade – eller via en kombination af klassiske og nye medieplatforme.

    Dét kom frem på det seneste netværksmøde i Greve Erhverv, hvor kommunikationsrådgiver Lars Lindskov fra Lindskov Communication gav gode råd om, hvordan man med fordel kan anvende PR som en del af virksomhedens markedsføring.

    –      Aviserne skriver ikke jo sig selv. Journalister får ikke åbenbaringer, når de møder ind om morgenen, men informationer. Der kan derfor være et stort potentiale i at formidle den gode historie, hvis blot det sker på en måde, hvor både virksomheden og redaktionen har en fælles interesse i nyheden, sagde Lars Lindskov i sit oplæg.

    Drop salgsfraserne

    Han understregede, at man skal skelne mellem reklamegejl og relevant stof, når man skriver en pressemeddelelse eller artikel om en nyhed, for redaktionerne filtrerer blandt andet materialet alt efter, om stoffet har interesse for læserne.

    –      Avisredaktionerne vil af gode grunde ikke fungere som reklamesøjle for private virksomheder. Det tager deres annonceafdeling sig af. Vil man profilere sig gennem PR er det derimod vigtigt at have den journalistiske forståelse med, når man skriver. Det handler om at skære fortællingen til, så målgruppen kan identificere sig med den. Derudover skal artiklen og nyheden opfylde en række kriterier for at komme i betragtning. Så fjern al ”corporate bullshit” og hjælp i stedet journalisten til at se den gode historie, pointerede Lars Lindskov.

    Samtidig understregede han vigtigheden af at prioritere PR som en kontinuerlig indsats nøjagtig lige som al anden markedsføring:

    –      Visse virksomheder anvender mange men sporadiske ressourcer på at reklamere eller opnå omtale i medierne, ofte uden at anstrengelserne står mål med resultaterne. Hvis dine kunder ikke kender dig, kan de ikke handle med dig. Og de færreste kunder reagerer blot på baggrund af en enkelt avisartikel eller en enkelt annonce. At opnå en ”top-of-mind”-status i sin målgruppe er et langt, sejt træk, som kræver vedholdenhed. Men udover at bidrage til øget kendskabsgrad kan især PR være værdifuld og skabe stor troværdighed om dit brand, fastslog han

    Møde i historiske omgivelser

    Som et led i Greve Erhvervs strategi ”tour de netværk”, hvor foreningens fællesarrangementer afholdes hos medlemsvirksomhederne, var netværksmødet placeret hos RTM Insurance Brokers A/S i Greve. Her fik de fremmødte en rundvisning i RTM’s lokaler på den tidligere rideskole Østergården, der trods sin nye og tidssvarende indretning trækker historier tilbage til begyndelsen af 1900-tallet. Hos RTM’s direktør var der stor glæde over arrangementet.

    –      Vi er stolte af vores hovedkontor og dets fantastiske historie, så det var oplagt at tilbyde at holde et netværksmøde her. Og når vi tilmed kunne byde så mange mennesker inden for, så går det op i en højere enhed, sagde adm. direktør i RTM, Lars Rexen.

    Det kan betale sig at komme ud

    Hos Greve Erhvervs formand er der stor tilfredshed med opbakningen til morgennetværksmøderne, selvom de er blevet flyttet fra den traditionelle placering fra Erhvervscenteret i Greve.

    –      Jeg er ikke i tvivl om, at det kan betale sig for medlemsvirksomhederne at komme ud og samle indtryk hos hinanden. Samtidig arbejder vi intensivt med at bidrage med inspiration og faglig indsigt uden for deres kerneområde, som fx pressehåndtering, som vi hørte om i dag. Det glæder mig derfor at se så mange fremmødte, da det peger på, at vi har valgt den rette strategi, fastslar Torben Hoffmann.

    Deltag i debatten
    Share. Facebook Twitter Email

    Læs også

    Konkrete veje.

    Ny del af Solrød Center får skiftet belægning

    Venstre i Solrød udvider kandidatlisten med to nye navne til efterårets kommunalvalg

    Extreme Muay Thai vinder medaljer ved VM

    Millioner til velfærd og investeringer – Solrød Kommune godkender regnskab

    Varmen presser vandværket – spar på vandet for at sikre stabil vandforsyning

    Fra polterabend til prisvindende destilleri

    Brian Mørch er valgt som spidskandidat til regionsrådet

    ”Vi tager huset tilbage” – Solrød Forsamlingshus får støtte til renovering

    Læserbrev om Solrød Bæk

    Carl Andersen genopstiller til Folketinget og vil i byrådet

    Solrøds Peter Dits Christensen opstiller til Regionsrådet

    Penge fra cykelpulje til Solrød og Jersie vækker glæde hos borgmesterkandidat Kim Kliver (V)

    Lil Lyrstrand vikarierer for Carsten Ring i byrådet de næste tre måneder

    Solrød skal være en cykelkommune i topklasse

    Læserbrev af Morten Scheelsbeck

    Frivilligheden, udelivet, idrætten og kulturen skal styrkes i ny folkeoplysningspolitik

    Fernisering af Huda Al-Kazwines kunstudstilling i Solrød Bibliotek og Kulturhus: En farverig aften med kunst, musik og mangfoldighed

    Debatindlæg: “Er studenterhuen den eneste vej til anerkendelse”

    Sommernyt fra Havdrup Kirke

    ANNONCE
    TILMELD NYHEDSBREVET

    ANNONCE
    FACEBOOK
    Vi bor her
    ANNONCER
    • SENESTE NYT
    • MEST LÆSTE
    16. juli 2025

    Konkrete veje.

    10. juli 2025

    Ny del af Solrød Center får skiftet belægning

    10. juli 2025

    Venstre i Solrød udvider kandidatlisten med to nye navne til efterårets kommunalvalg

    10. juli 2025

    Extreme Muay Thai vinder medaljer ved VM

    3. juli 2025

    Millioner til velfærd og investeringer – Solrød Kommune godkender regnskab

    1. februar 2014

    Solrød Kommune søger forpagter til kioskerne

    2. februar 2014

    Varmens dag

    10. februar 2014

    Netto udvider butikken i Solrød Center

    12. februar 2014

    Lone Hertz holder foredrag om livskvalitet

    19. februar 2014

    Ny ŠKODA Yeti

    ANNONCE
    ANNONCER
    TILMELD NYHEDSBREVET

    Arlo Medier
    2680 Solrød Strand
    Telefon: 4038 1501
    E-mail: arlomedier@gmail.com
    Copyright Viborher.dk
    KONTAKT OS
    • SALGSAFDELINGEN
    • REDAKTIONEN
    • ADMINISTRATION
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.