VIBORHER – Solrød
    Facebook Twitter Instagram
    VIBORHER – Solrød
    • NYHEDER
    • SPORT
    • 112
    • KOMMUNE
    • KIRKERNE
    • BIBLIOTEK/KULTURHUS
    • Solrød Center
    VIBORHER – Solrød

    ​​Virksomheder fi​k inspiration til at bryde igennem redaktionernes filtre

    0
    By Lotte Bøgevig on 2. november 2015 NYHEDER

    Faglighed og netværk er i fokus hos Erhvervsforeningen Greve Erhverv, der er begyndt at holde netværksmøder på skift hos medlemmerne langs Sydkysten. Ved det seneste morgennetværksmøde var tæt på 50 medlemmer mødt op i de nyrenoverede lokaler hos RTM Insurance i Greve for at

    ​ ​få inspiration til, hvordan man kan anvende PR i profileringen af virksomheden

    Sociale medier som Facebook og LinkedIn vinder mere og mere frem som erstatning eller supplement til virksomhedernes hidtidige markedsføringskanaler. Men på trods af den stigende anvendelse af online kommunikation er der stadig god mening i at profilere sin virksomhed gennem redaktionel omtale og markedsføring i de trykte medier som lokalaviser og dagblade – eller via en kombination af klassiske og nye medieplatforme.

    Dét kom frem på det seneste netværksmøde i Greve Erhverv, hvor kommunikationsrådgiver Lars Lindskov fra Lindskov Communication gav gode råd om, hvordan man med fordel kan anvende PR som en del af virksomhedens markedsføring.

    –      Aviserne skriver ikke jo sig selv. Journalister får ikke åbenbaringer, når de møder ind om morgenen, men informationer. Der kan derfor være et stort potentiale i at formidle den gode historie, hvis blot det sker på en måde, hvor både virksomheden og redaktionen har en fælles interesse i nyheden, sagde Lars Lindskov i sit oplæg.

    Drop salgsfraserne

    Han understregede, at man skal skelne mellem reklamegejl og relevant stof, når man skriver en pressemeddelelse eller artikel om en nyhed, for redaktionerne filtrerer blandt andet materialet alt efter, om stoffet har interesse for læserne.

    –      Avisredaktionerne vil af gode grunde ikke fungere som reklamesøjle for private virksomheder. Det tager deres annonceafdeling sig af. Vil man profilere sig gennem PR er det derimod vigtigt at have den journalistiske forståelse med, når man skriver. Det handler om at skære fortællingen til, så målgruppen kan identificere sig med den. Derudover skal artiklen og nyheden opfylde en række kriterier for at komme i betragtning. Så fjern al ”corporate bullshit” og hjælp i stedet journalisten til at se den gode historie, pointerede Lars Lindskov.

    Samtidig understregede han vigtigheden af at prioritere PR som en kontinuerlig indsats nøjagtig lige som al anden markedsføring:

    –      Visse virksomheder anvender mange men sporadiske ressourcer på at reklamere eller opnå omtale i medierne, ofte uden at anstrengelserne står mål med resultaterne. Hvis dine kunder ikke kender dig, kan de ikke handle med dig. Og de færreste kunder reagerer blot på baggrund af en enkelt avisartikel eller en enkelt annonce. At opnå en ”top-of-mind”-status i sin målgruppe er et langt, sejt træk, som kræver vedholdenhed. Men udover at bidrage til øget kendskabsgrad kan især PR være værdifuld og skabe stor troværdighed om dit brand, fastslog han

    Møde i historiske omgivelser

    Som et led i Greve Erhvervs strategi ”tour de netværk”, hvor foreningens fællesarrangementer afholdes hos medlemsvirksomhederne, var netværksmødet placeret hos RTM Insurance Brokers A/S i Greve. Her fik de fremmødte en rundvisning i RTM’s lokaler på den tidligere rideskole Østergården, der trods sin nye og tidssvarende indretning trækker historier tilbage til begyndelsen af 1900-tallet. Hos RTM’s direktør var der stor glæde over arrangementet.

    –      Vi er stolte af vores hovedkontor og dets fantastiske historie, så det var oplagt at tilbyde at holde et netværksmøde her. Og når vi tilmed kunne byde så mange mennesker inden for, så går det op i en højere enhed, sagde adm. direktør i RTM, Lars Rexen.

    Det kan betale sig at komme ud

    Hos Greve Erhvervs formand er der stor tilfredshed med opbakningen til morgennetværksmøderne, selvom de er blevet flyttet fra den traditionelle placering fra Erhvervscenteret i Greve.

    –      Jeg er ikke i tvivl om, at det kan betale sig for medlemsvirksomhederne at komme ud og samle indtryk hos hinanden. Samtidig arbejder vi intensivt med at bidrage med inspiration og faglig indsigt uden for deres kerneområde, som fx pressehåndtering, som vi hørte om i dag. Det glæder mig derfor at se så mange fremmødte, da det peger på, at vi har valgt den rette strategi, fastslar Torben Hoffmann.

    Deltag i debatten
    Share. Facebook Twitter Email

    Læs også

    Boliger for seniorer i Solrød

    Familiekoncert med Bilband!

    Kvinder – tag vare på jer selv og jeres krop.

    DIN VEJ TILBAGE I JOB

    Queen sing along-gudstjeneste

    Solrød Kommune får ny personalechef

    Kystsikringen øst for Strandvejen kommer tættere på færdiggørelse med sandfodring af klitterne

    Jersie Hallens vand- og varmeinstallationer bliver renoveret

    Solrød Kommune er nødsaget til at lave reduktioner i driften

    Preben Svanekiær fylder 85.år

    Kronik fra Borgmester Emil Blücher

    NYT fra Havdrup kirke

    Rosa uden filter

    FUSION FLYTTER EFTER 17 GODE ÅR I SOLRØD CENTER TIL NY ADRESSE PÅ SOLRØD STRANDVEJ

    El-virksomhed i Havdrup gennem 100 år: Vi er ikke noget uden vores medarbejdere

    CLUBTAN i Solrød: At tage sol skal være som en skønhedsbehandling

    Februar i Jersie – Kr.Skensved kirke

    Kystens Boliger: Tid til forandring

    Vi kan også i Solrød …. vil du være med i REPAIR CAFE ??

    Arbejdet med helhedsplanen for Havdrup By fortsatte med et fremtidsværksted

    ANNONCE
    TILMELD NYHEDSBREVET

    ANNONCE
    FACEBOOK
    Netavisen Solrød
    ANNONCER
    • SENESTE NYT
    • MEST LÆSTE
    7. februar 2023

    Boliger for seniorer i Solrød

    7. februar 2023

    Familiekoncert med Bilband!

    7. februar 2023

    Kvinder – tag vare på jer selv og jeres krop.

    2. februar 2023

    DIN VEJ TILBAGE I JOB

    2. februar 2023

    Queen sing along-gudstjeneste

    1. februar 2014

    Solrød Kommune søger forpagter til kioskerne

    2. februar 2014

    Varmens dag

    10. februar 2014

    Netto udvider butikken i Solrød Center

    12. februar 2014

    Lone Hertz holder foredrag om livskvalitet

    19. februar 2014

    Ny ŠKODA Yeti

    ANNONCE
    ANNONCER
    TILMELD NYHEDSBREVET

    Arlo Medier
    2680 Solrød Strand
    Telefon: 4038 1501
    E-mail: arlomedier@gmail.com
    Copyright Viborher.dk
    KONTAKT OS
    • SALGSAFDELINGEN
    • REDAKTIONEN
    • ADMINISTRATION
    © 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.