Marketing-direktør Tore Pein Jensen fra momondos globale CMO, er netop blevet kåret som Årets CMO af Berlingske Tidende.
- Tore er 40 år, bor med sin hustru og to børn på henholdsvis 3 år og 6 måneder syd for København i Solrød Strand
- Tore er opvokset i Aabenraa
- Han kommer fra en familie af selvstændige, hvor hans far var 3. generation i bil- og lastbilfirmaet fra 1929 I.M. Jensen. Selvom Tore har brugt mange somre på at vaske biler og give en hånd med, så blev familien alligevel enige om, at det stoppede med 3. generation. Selskabet blev solgt, og Tore startede i stedet sin karriere hos TDC i 2000.
- Tore har været CEO i to reklamebureauer og tidligere været marketingdirektør i TDC.
Marketing-afdelingen i rejsesøgemaskinen momondo er på tre år vokset fra ti til 80 ansatte, og virksomhedens omsætning er femdoblet. Væksten er drevet af marketing, og det udløser hæder til virksomhedens globale CMO, Tore Pein Jensen, som Berlingske nu kårer til årets CMO 2016.
Da Tore Pein Jensen kom til momondo som global CMO i 2013, havde virksomheden ti marketing-ansatte, og søgetjenesten var tilgængelig i 16 markeder. Siden er det gået stærkt med 70 nye medarbejdere i marketing, en fordobling af markedsporteføljen til i alt 32 markeder og en femdobling af omsætningen.
momondos vækst er drevet af marketing, og Berlingske samt en fagjury bestående af forskere og profiler fra erhvervslivet kårer nu Tore Pein Jensen til Årets CMO 2016. Juryen fremhæver, at Tore har været en af de drivende kræfter bag virksomhedens vision og forretningsmæssige rejse.
”momondo vækster massivt i et virkelig konkurrencepræget marked, hvor vi kan være stolte af at være en global udfordrer. Beslutningen om massivt at investere i marketing som forretningsdisciplin og vækstgenerator i et globalt digtalt marked har fungeret, så derfor betyder anerkendelsen i dag særligt meget for os,” siger momondos globale CMO, Tore Pein Jensen og fortsætter:
”momondo er en ung virksomhed med højt til loftet og globale ambitioner. Det er på baggrund af fælles hårdt arbejde og et fantastisk team work, at jeg i dag modtager prisen som årets CMO,” afslutter Tore Pein Jensen.