Bedre service til virksomhederne står højt på dagsordenen i Greve Kommune, og nu får jobcentret direkte rådgivning fra virksomhederne gennem et nyt Advisory Board.
Jobcenter Greves Advisory Board har holdt sit første møde på Erhvervscentret, og det var en flok engagerede erhvervsfolk, der var mødt op klar til at give Jobcentret input om, hvordan der kan leveres bedre service fra jobcentret til virksomhederne.
Formanden for Greve Erhverv Torben Hoffmann hilser Advisory Boardet velkomment.
” Vi har et stort netværk og hører også om de mere uheldige oplevelser, som virksomhederne kan have med jobcentret. Det er derfor vigtigt, at vi her kan komme med input til, hvordan jobcentret kan blive bedre”.
Mange virksomheder oplever dog også en god service fra jobcentret, var meldingen fra Advisory Boardet. Men jobcentret skal generelt blive bedre til at formidle, hvad de egentlig kan tilbyde virksomhederne.
”Når man for eksempel starter en ny virksomhed op, får man information om skat, moms og renovation i postkassen, men ikke hvad jobcentret kan hjælpe én med”, fortæller Henrik Dahl fra Nautic Marine.
”Hele grundtanken med at etablere et Advisory Board for jobcentret er, at vi kan gå i direkte dialog med virksomhederne, om hvordan vi kan levere en endnu bedre service til den enkelte virksomhed i Greve. Det er vigtigt, at vi er proaktive og kan sætte os ind i virksomhedernes behov for at kunne give den bedst mulige service”, forklarer formand for Vækst- og Beskæftigelsesudvalget Morten Dahlin.
Advisory Boardet afholder tre til fire møder om året og består af personalechef Sandie Christiansen fra Bilka, filialchef Lars Tue Toftild fra Blue Water Shipping, fabrikschef Carsten Marcussen fra DNP, service konduktør Jesper Heien fra Snedkermester Arne Pedersen, pakkechef Michael Kystgaard fra TOP-TOY, direktør Henrik Dahl fra Nautic Marine og formand Torben Hoffmann fra Greve Erhverv.