VIBORHER – Solrød
    Facebook Twitter Instagram
    VIBORHER – Solrød
    • NYHEDER
    • SPORT
    • 112
    • KOMMUNE
    • KIRKERNE
    • BIBLIOTEK/KULTURHUS
    • Solrød Center
    VIBORHER – Solrød

    Stor tryghed ved akutte udrykninger

    0
    By Lotte Bøgevig on 7. december 2015 NYHEDER

    Borgerne i Region Sjælland er trygge og tilfredse, når ambulancerne sætter de blå blink i gang. Specielt mødet med ambulanceredderne får stor ros.

    Når der bliver trykket 1-1-2 på telefonen, så er borgerne i Region Sjælland overbeviste om, at de hurtigt kan få den hjælp, de har brug for. 85 procent mener det endda i høj grad, viser en brugerundersøgelse blandt dem, der tidligere har været i kontakt med alarmcentralen. Det er 11 procent mere end ved seneste brugerundersøgelse for fire år siden. Det glæder Jens Ravn, der er udvalgsformand for det præhospitale område:

    – Det her viser, at den plan, der er lagt for det præhospitale område, har virket, og at vi har sikret borgerne den tryghed, som de fortjener.

    Redderne får ros

    Specielt når hjælpen ankommer til skadestedet, og når ambulancen sætter kursen mod sygehuset, er trygheden og tilfredsheden i top. Her giver næsten alle udtryk for, at de alt i alt er tilfredse med reddernes indsats. Mere end otte ud af ti giver endda udtryk for, at de er meget tilfredse. Det vidner om, at ambulanceredderne indsats skaber tryghed og ro på skadestedet, samt at de er omsorgsfulde og meget professionelle i deres indsats, fortæller Jens Ravn:

    – Vores reddere leverer en fantastisk indsats, og de fortjener stor ros for at give borgerne tryghed.

    Ventetiden føles lang

    I de potentielt livstruende situationer går der i gennemsnit cirka otte minutter, inden hjælpen kommer frem. Selvom hjælpen er hurtigt fremme, når det brænder på, så nævner flere borgere, at ventetiden føles lang. Det er der en grund til, forklarer Jens Ravn:

    – Når mennesker er i en presset situation, så kan få minutter hurtigt føles som timer. Selvom det er svært, så må man tage en dyb indånding og huske på, at hjælpen er der lige om lidt.

    Normalt stopper samtalen med den sundhedsfaglige på vagtcentralen, hvis patienten er stabil, og ambulancen er sendt afsted. Hvis der er en situation, hvor patientens situation forværres, eller hvis den, der ringer ind, er meget urolig, bliver den sundhedsfaglige i røret hos dem, indtil ambulancen ankommer.

    Fakta

    85 procent af borgerne er i høj grad overbevist om, at de kan få hurtig akut hjælp. I 2011 var det 74 procent.
    Trygheden og tilfredsheden er højest i de situationer, hvor ambulanceredderne er sammen med borgeren.
    97 procent oplevede hjælpen på stedet som meget eller overvejende tilfredsstillende.
    98 procent oplevede transporten til sygehuset som meget eller overvejende tilfredsstillende.
    Den gennemsnitlige responstid ved potentielt livstruende situationer er 7 minutter og 40 sekunder.
    Tallene stammer fra en brugerundersøgelse, der har til formål at kortlægge patienternes oplevelse af den præhospitale indsats. Lige fra 1-1-2-opkaldet til at patienten er overdraget til sygehuset. Seneste brugerundersøgelse er fra 2011. Undersøgelsen er vedhæftet denne pressemeddelelse.

    Deltag i debatten
    Share. Facebook Twitter Email

    Læs også

    God og stor nyhed: Vi får padeltennis til Solrød

    Sommer for børn i Solrød Bibliotek og Kulturhus

    Sogneudflugt til Bosjökloster i Skåne

    Flotte nye stolaer i Havdrup. Se dem til sommerens gudstjenester

    Kronik: Offentlig smalkost kommer til at ramme Solrød Kommune

    Endnu flere penge i integrationspuljen: Nye muligheder for støtte til ukrainske flygtninge

    Nu vil Solrød FC med i kampen om oprykning til 1. division

    10 års jubilæum i Tatakau Karate

    Sognecaféen ændrer mødedag fra august

    STUDENTER SPRINGER UD FRA SOLRØD GYMNASIUM

    Nikolaj Weyser Mortensen bliver ny kommunaldirektør i Solrød Kommune

    Ingemann til friluftsgudstjeneste i Havdrup

    Syng og leg med dit barn i Solrød Strandkirke

    Opgaveudvalget om helhedsplan for Havdrup er vedtaget

    Flere muligheder til borgerne i Solrød Kommune

    Nu er den her: Visionen for Solrød Landsby er klar

    Ny partnerskabsaftale: Endnu mere bæredygtig fjernvarme på vej til solrødderne

    Første skridt til ny helhedsplan for Havdrup

    Spisested ved Strandens Hus kan være på vej: Nyt udbud snart klar

    Brian Mørch “Jeg skal ikke i folketinget”

    ANNONCE
    ANNONCE
    FACEBOOK
    Netavisen Solrød
    ANNONCER
    • SENESTE NYT
    • MEST LÆSTE
    1. juli 2022

    God og stor nyhed: Vi får padeltennis til Solrød

    1. juli 2022

    Sommer for børn i Solrød Bibliotek og Kulturhus

    1. juli 2022

    Sogneudflugt til Bosjökloster i Skåne

    1. juli 2022

    Flotte nye stolaer i Havdrup. Se dem til sommerens gudstjenester

    29. juni 2022

    Kronik: Offentlig smalkost kommer til at ramme Solrød Kommune

    1. februar 2014

    Solrød Kommune søger forpagter til kioskerne

    2. februar 2014

    Varmens dag

    10. februar 2014

    Netto udvider butikken i Solrød Center

    12. februar 2014

    Lone Hertz holder foredrag om livskvalitet

    19. februar 2014

    Ny ŠKODA Yeti

    ANNONCE
    TILMELD NYHEDSBREVET OG VIND!

    ANNONCER
    Arlo Medier
    2680 Solrød Strand
    Telefon: 4038 1501
    E-mail: arlomedier@gmail.com
    Copyright Viborher.dk
    KONTAKT OS
    • SALGSAFDELINGEN
    • REDAKTIONEN
    • ADMINISTRATION
    © 2022 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.