Onsdag morgen åbnede Greve Kommune et nyt kontaktcenter som skal sikre bedre service til borgere, der ringer på kommunens hovednummer.
Borgmester Pernille Beckmann åbnede onsdag den 18. november 2015 Greve Kommunes nye kontaktcenter. Kontaktcenteret skal besvare alle telefonhenvendelser på kommunens hovednummer.
I kontaktcentret kan borgerne få hjælp til alt lige fra digital selvbetjening til information om åbningstider i SFO’en.
”Kontaktcenteret kan svare borgerne med det samme eller stille dem om til den helt rigtige medarbejder, og det er jeg sikker på, at der er mange, som bliver meget glade for,” siger borgmesteren.
Medarbejderne i Kontaktcenteret vil stille flere spørgsmål, end de traditionelle telefondamer plejede at gøre, fortæller borgerservicechef Tina Malling Kiær.
”De vil spørge dig, hvorfor du ringer, og det er for at finde ud af, om de kan svare på dit spørgsmål med det samme, eller om du skal viderestilles til en anden medarbejder på rådhuset. Derfor må borgerne indstille sig på lidt mere ventetid i telefonkøen. Til gengæld er målet at du får hurtigere svar, når du kommer til,” siger Tina Malling Kiær.
Medarbejderne i Kontaktcentret vil også guide borgerne, så de lærer at klare flere ting selv via computeren.
”Så næste gang slipper borgeren helt for at ringe op. Så kan hun bare ordne sine ting hjemmefra på nettet, når hun har tid – også om aftenen” siger Tina Malling Kiær.
Greve Kommunes kontaktcenter er åbent på tlf. 43 97 97 97 mandag til onsdag kl. 9:00 – 13:00, torsdag kl. 9:00 – 17:00 og fredag kl. 9:00 – 12:00.
Se 37 sekunders film fra åbningen her: https://youtu.be/UajEy9tVP7Y