Påsken er en af årets største kristne højtider, og i Jersie Kirke markeres påsken med flere særlige gudstjenester, musik og fællesskab.
Af Jersie Kirke
Påsken er håbets og opstandelsens højtid. I kirken mindes vi Jesu lidelse og død – og fejrer samtidig opstandelsen og budskabet om, at lyset overvinder mørket.
Fejringen begynder skærtorsdag den 2. april kl. 10.30, hvor der er gudstjeneste ved sognepræst Christina Ines Wandel. Ved gudstjenesten medvirker det ukrainske kor Ukrainian Soul. De har tidligere sunget kor ved kirkens gudstjenester og skaber altid den bedste stemning. Bagefter inviterer kirken på hyggelig påskefrokost.
Langfredag den 3. april kl. 14.00 byder kirken på en særlig musikgudstjeneste. Her læser sognepræst Hanne Elisabeth Schmidt højt af Jesu lidelseshistorie – til tonerne af Bachs passionsmusik. Svafa Thorhallsdottir står for sang, mens Esben Nordborg Møller – kirkens organist – sidder ved orglet. Gudstjenesten er præget af eftertanke og smuk musik, der understøtter fortællingen om Jesu sidste timer.
Påskedag søndag den 5. april og 2. påskedag mandag den 6. april fejres opstandelsen med gudstjenester begge dage kl. 10.30 i Jersie Kirke.
Vidste du?
Påsken er den største og vigtigste kristne højtid. I løbet af påskedagene følger vi den dramatiske afslutning på Jesu liv – fra fællesskabet omkring nadveren skærtorsdag og sorgen over hans død langfredag til glæden over opstandelsen påskedag.



