Er det uoverskueligt for dig at holde styr på de sociale medier i en travl hverdag, og mangler du ideer til, hvordan du får kunderne til at like, dele og kommentere dit indhold? Kom med til et inspirationsmøde i ErhvervsCentret og få gode råd til, hvordan du kan skabe værdi for din forretning ved at bruge de sociale medier professionelt.
Formålet med arrangementet er at gøre lokale erhvervsdrivende mere bevidst om mulighederne for at brande sig, skabe relationer og styrke forretningen på sociale medier med en blanding af strategisk tænkning og enkle konkrete værktøjer. Arrangementet finder sted onsdag den 30. september fra kl. 16.00-18.15 i ErhvervsCentret på Korskildelund 6, 2670 Greve. ErhvervsCentret og Greve Erhverv står bag arrangementet, der henvender sig til små og mellemstore virksomheder.
– Mange virksomheder er i dag tilstede på sociale medier uden at være kommet godt fra start. De har så meget andet at foretage sig og tænke på. Mange mangler viden og værktøjer til at lykkes. Der er også en del virksomhedsejere, som endnu ikke har taget springet, fordi de er i tvivl om, hvorvidt det overhovedet giver mening at være på de sociale medier. Men de er nysgerrige efter at forstå, hvad der er af muligheder. Derfor har vi i et samarbejde med ErhvervsCentret inviteret Teknologisk Institut til at komme og holde et oplæg om at lave forretning på digitale platforme, udtaler Torben Hoffmann, der er formand for Greves lokale erhvervsforening Greve Erhverv samt indehaver af GardinDesign.
Til arrangementet giver Teknologisk Institut et overblik over mulighederne samt eksempler og gode råd om brug af især Facebook og LinkedIn ud fra den erfaring, som Instituttet har fået gennem de seneste par år.
– Vi kender både succesmulighederne og faldgruberne fra vores arbejde med at hjælpe mange virksomheder godt i gang med at skabe nye tilgange, koncepter og stærke relationer til eksisterende og nye kunder på de digitale platforme. Vi træner virksomhederne i at arbejde på det operationelle og udførende plan, fortæller konsulent Robert Sigaard Andersen fra Teknologisk Institut.
Læg en indholdsplan og afsæt ressourcer En af de største barrierer for at komme godt i gang med at skabe værdi for forretningen på sociale medier er efter Robert Sigaard Andersens vurdering, at mange glemmer at lægge en plan for det gode, relevante indhold og afsætte ressourcer til at nå målene.
– Det er vigtigt, at virksomhederne ser sociale medier som noget, de skal prioritere og arbejde med strategisk som en integreret del af virksomhedens forretningsstrategi og øvrige kommunikation. Se på hvor dine kunder er og se på, hvilke behov de har på de enkelte digitale platforme og tilpas indholdet efter det. Vi krydrer oplægget med gode cases fra det virkelige liv. Facebook og LinkedIn har begge mange skjulte muligheder, som mange ikke umiddelbart kender. Vi ser også på, hvordan man kan organisere sig ud af flere af de mere tidskrævende elementer i brugen af medierne, understreger Robert Sigaard Andersen.
Husk tilmelding Det koster 100 kr. at deltage i inspirationsmødet. Tilmelding er påkrævet via ErhvervsCentrets hjemmeside: erhvervscentret.greve.dk. For pengene får du også et oplæg af en superbruger af de sociale medier.
– Vi har også inviteret en lokal iværksætter, der kommer forbi og løfter sløret for, hvordan hun i løbet af fire år har skabt en veldreven handelsvirksomhed online med salg af ti internationale brands til butikker i hele Nordeuropa ved at følge en effektiv strategi for digital markedsføring primært på Facebook og Instagram, fortæller Torben Hoffmann.
Program for temamødet
16.00 Velkommen ved Torben Hoffmann, fmd., Greve Erhverv
16.05 Oplæg ved Teknologisk Institut:
- Overblik over mulighederne med de digitale platforme
- Viden om hvordan du med relativt enkle midler udvikler en ny platform for kommunikation med nuværende og potentielle kunder
- Indsigt i hvordan du vælger den eller de rigtige platforme til din målgruppe
- Viden om brug af LinkedIn og Facebook i virksomheden
- Viden om hvordan du organiserer drift og vedligeholdelse af digitale medier
- Cases fra det virkelige liv: Do and dont’s på virksomheders brug af sociale medier i forretningen
17.50 Pause med kaffe, the og kage samt mulighed for at netværke
18.00 En lokal erhvervsdrivende fortæller sin succeshistorie med at bruge Facebook og Instagram
18.15 Tak for i dag