Nyt serviceløfte skal give bedre betingelser for det lokale erhvervsliv i Greve Kommune.
Greve vil være kendt som en af de meste attraktive erhvervskommuner i Danmark. For at blive det har kommunen i ”Vækstpolitik 2014-2017” fremsat otte indsatsområder, som har til formål at skabe gode rammer for det lokale erhvervsliv. Et af disse områder er ”God service til virksomhederne”.
Som led i indsatsen på serviceområdet har 35 medarbejdere, som dagligt har kontakt med virksomheder, deltaget i et forløb om servicekultur. Her udformede de et såkaldt serviceløfte, som beskriver hvordan kommunen vil levere professionel service til erhvervslivet.
”Forudsætningen for den lokale velfærd er velstand skabt i det private erhvervsliv. Derfor er vigtigt for Greve Kommune, at vi bliver opfattet som en serviceorienteret samarbejdspartner, der hjælper virksomhederne i stedet for at besvære dem. Det kræver blandt andet, at vi har en servicekultur, som gennemsyrer hele organisationen”, siger formand for Vækst og Be-skæftigelsesudvalget, Morten Dahlin.
”Her kommer serviceløftet i spil. Det skal sørge for, at vi fastholder en god service, og at vi konstant styrker den”.
Serviceløftet består af 12 punkter, som alle medarbejdere skal overholde i den daglige kontakt med virksomhederne. Heri fremgår det blandt andet, at virksomhederne kan regne med, at medarbejderne er proaktive og sætter sig ind i virksomhedens behov, at de kommunikerer klart og tydeligt, og at fagligheden er helt i top.
Greve Kommune vil desuden løbende uddanne medarbejdere i at yde god service. Og kommunen vil gennemføre og følge op på brugerundersøgelser.
Forslaget til serviceløftet er blevet præsenteret for en række lokale virksomheder. Tilbagemeldingerne har været yderst positive. Se serviceløftet