JYSK i Horsens har fået et komplet ansigtsløft. Målet med ombygningen er at inspirere JYSKs kunder på en anderledes måde og samtidig gøre det endnu nemmere for dem at finde det, de leder efter.
Redesignet af hele butikken er gennemført med tanke på kundens indkøbsoplevelse. Der er fokus på lyse materialer, trægulve og dæmpede farver, hvilket bidrager til, at JYSKs varer bliver yderligere fremhævet. Det er hensigten, at kunderne skal blive endnu mere inspirerede, når varerne er udstillet på tværs af varegrupperne i flotte miljøer i butikken.
»I Horsens forsøger vi at målrette butiksoplevelsen til kundens behov, så vores kunder får mest muligt ud af deres besøg. Butikken skal have mere til fælles med kundens eget hjem, end vores nuværende butikker har. Derudover er det vigtigt for os at formidle vores skandinaviske ophav, både herhjemme men særligt uden for landets grænser,« siger Michael Lauritzen, der er Retail Designer i JYSK.
Den første butik
JYSK i Horsens er indtil videre den eneste butik, der får en gennemgående forvandling. I testbutikken er der mulighed for at finpudse konceptet, så det i fremtiden kan anvendes i flere af JYSKs butikker.
»JYSK i Horsens vil give os en større forståelse af, hvad vores kunder vil have, og hvad der fungerer bedst, så vi på længere sigt kan implementere konceptet i andre butikker. Der er selvfølgelig stadig fokus på de mange gode tilbud, som JYSK i høj grad er kendt for,« siger Michael.
Til genåbningen den 12. november er der fra klokken 8.00 kaffe og kage til de morgenfriske, hvorefter dørene til fremtidens JYSK åbner klokken 9.00.
**
JYSK GROUP har et skandinavisk udgangspunkt: Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK GROUP over 2.300 butikker og 19.000 medarbejdere i 41 lande. I Tyskland og Østrig er navnet Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK GROUP ønsker at være et godt tilbud for alle og har en ambition om at blive udbredt i hele verden. Bag JYSK GROUP står stifter og ejer Lars Larsen, der blandt andet også ejer møbelkæderne Bolia.com, IDEmøbler og ILVA. Den samlede omsætning i LARS LARSEN GROUP er på 23,3 milliarder kroner.