Banedanmark er i gang med at anlægge Den nye bane København-Ringsted. I den forbindelse vil der i området omkring Cementvej og Solrød Byvej ske vejomlægninger for at gøre plads til banen samt konstruktioner af broer.
Banen skal føres over Cementvej og Tåstrupvej på to broer. Cementvej og krydset ved Tåstrupvej sænkes derfor og krydset omlægges til en rundkørsel. Efter Tåstrupvej bliver banen ført i terræn til Havbogårdsvej, som flyttes mod vest. Banen anlægges over Karlstrupstien, som forlægges på en østligste strækning indtil erhversområdet. Karlstrupstien forbindes med Havbogårdsvej og der etableres stiforbindelse under banen til den eksisterende stiltunnel under motorvejen vest for Tåstrupvej.
Banen føres herefter under Solrød Byvej, der hæves og derefter anlægges i terræn frem til Solrød bæk. Solrød Byvej hæves så meget, at det er nødvendigt at udskifte den eksisterende bro over Køge Bugt Motorvejen. Denne konstruktion udføres afVejdirektoratet.
tøv, støj og vibrationer
Vores anlægsarbejde varierer og består blandt andet af almindeligt anlægs-, grave- og borearbejde, som må forventes at give støj- og støvgener samt vibrationer. Vi arbejder i tidsrummet kl. 7-18 på hverdage. Vi informerer, når der er væsentligt nyt om anlægsarbejdet, fx i perioder med udvidet arbejdstid eller hvis vi i en periode støjer udsædvanligt meget.
Vi beklager de gener, vores anlægsarbejde giver for dig både som nabo og trafikant. Vi gør naturligvis alt for at holde ulemperne på et minimum.
Få nyheder om byggepladsen
Du kan tilmelde dig vores naboinformationsservice på www.bane.dk, så du løbende får nyheder på mail. Har du yderligere spørgsmål til anlægsarbejdet, er du velkommen til at kontakte os.
Herunder kan du se en tidsoversigt over arbejdet ved Cementvej og Solrød Byvej:
November 2014 – Januar 2015
• Jordarbejder ved Solrød Byvej
• Faunapassager Januar 2015 – Januar 2016
• Etablering af bro på Cementvej
• Etablering af bro på Tåstrupvej
• Vejomlægninger:
• Flytning af Cementvej
• Flytning af Motelvej
• Flytning af Silovej
• Flytning og sænkning af Tåstrupvej
•Ledningsomlægninger
Februar 2016 – Juli 2016
• Jordarbejder
• Støjskærm
• Støttemur langs McDonald’s
• Støttemur langs Weber
Fra slutningen 2016 Baneteknisk arbejde:
• Etablering af sporunderbygning, sveller og skinner
• Opsætning af kørestrømsanlæg
• Etablering af det nye signalsystem
2018
• Prøvekørsler og ibrugtagning
• Banen indvies
Tidsplanen er vejledende og der tages forbehold for ændringer