138 finalister indenfor 15 kategorier var i konkurrence om de eftertragtede priser. Blandt finalisterne var TRÆ OG BUSK, Det´Maleren og SMT-Varmepumper.dk, som alle vandt prisen inden for kategorierne årets anlægsgartner, årets maler og årets specialist.

Det store gallashow foregik torsdag den 5. april i Cirkusbygningen i København og der var lagt op til fest og farver med en række kendisser og ca. 1000 håndværkere til stede. Alle finalister blev bedømt af egne kunder og afstemningen sker via smiley-ordningen på anmeld-haandvaerker.dk. Finalisterne blev bedømt ud fra det arbejde, de allerede har udført. Se gallashowet og indslag fra kendisser back stage i live-streamingen, som ligger på anmeld-haandvaerkers facebook-side.

Årets specialist, SMT-Varmepumper. dk

Lennart Ejby Hansen er indehaver af SMT-Varmepumper. dk, der leverer luft til luft varmepumper. Det er en en-mands virksomhed, der servicerer kunder over hele Sjælland i deres private hjem, kolonihaver og sommerhuse. Han har levet af sin virksomhed de sidste fem år og har fuld fokus på varmepumper og energioptimering. Efterspørgslen i SMT-Varmepumper.dk er stødt stigende for hvert år, bare det seneste år er efterspørgslen steget med 20%. Det har fået Lennart Hansen til at overveje, om han skal udvide sin virksomhed med en medarbejder, men det ligger stadig i hans overvejelser.

ÅRETS SPECIALIST:
Lennart Hansen

Lennart Hansen blev meget overrasket over at vinde prisen og han er overbevist om, at de mange positive anmeldelserne på Anmeld-haandvaerker har været medvirkende til, at han får flere og flere henvendelser. Prisen har givet ham en anerkendelse og han mener, at de gode anmeldelser giver kunderne en tryghed ved, at Lennart Hansen leverer et godt produkt og en god service. Netop den gode service og fagligheden er det centrale for ham og det er også det, der gør sig gældende, når kunderne skriver anmeldelser efter et besøg af Lennart Hansen.

Årets anlægsgartner, TRÆ OG BUSK

Anlægsgartnervirksomheden TRÆ OG BUSK har eksisteret siden 1995 med indehaver Morten Ingemann som ejer. Virksomheden udfører grøn pleje, belægningsprojekter, anlægsgartner- og gravearbejde og opfører hegn, carporte og andre trækonstruktioner. De ansatte i virksomheden er både grå og grønne anlægsgartnere, træplejere, gravefolk og træværksbyggere.

De fleste kunder er private grundejere, men TRÆ OG BUSK har også erhvervskunder, som de udfører anlæg og pleje for eller de er underentreprenører til i forbindelse med store projekter. En tredje kundegruppe er kommuner og stat. Kundekredsen er geografisk placeret i Storkøbenhavn, Køge Bugt og Roskilde.

ÅRETS ANLÆGSGARTNER:
Træ & Busk v. Morten Ingemann

Morten Ingemann siger, at TRÆ OG BUSK har 3-4 gange flere henvendelser, end de kan nå. De er nu 10 ansatte og har ikke lyst til at blive meget større, for de har det godt med at have den størrelse, de har nu. Virksomheden har fokus på at få ny viden ind og derfor bliver alle ansatte sendt på kurser hvert år og de tager også nye elever ind hver år. TRÆ OG BUSK har Arbejdstilsynets grønne smiley.

Årets maler, Det´Maleren

Det´Maleren ejes af Mette Rosten og har eksisteret i 14 år. Der er fem ansatte og firmaet servicerer primært privatkunder men har også en kundeportefølje inden for erhverv, bl.a. Solrød Vandværk. Rigtig mange af virksomhedens trofaste kunder kommer fra Solrød, men Det´Maleren servicerer kunder over hele Sjælland. Grundstene i virksomheden er rådgivning og vejledning og de vægter en stor faglighed og kvalitetsbevidsthed.

ÅRETS MALER:
Det´ Maleren v. Mette Rostén

Indehaver Mette Rosten synes, at det var storslået at være med i torsdags og ikke mindst at vinde prisen inden for sin kategori. Ud over glæde hos ejeren, gav det også stor glæde hos medarbejderne. Virksomheden var også nomineret sidste år, men i år løb de altså med prisen. De positive anmeldelser, som tæller over 100 stk., gav den sikre sejr og det er Mette Rosten særligt glad for, for det betyder, at de gør et godt arbejde og har stor kundetilfredshed. Hun påpeger, at det er en meget ærlig konkurrence, for det er kun kundernes tilfredshed, der kan få virksomheden til at nå hele vejen.

Skrevet af Randi Pedersen

Deltag i debatten
Del.