Maj 2918

Ambitioner om at vinde og et godt team i en toptrimmet bil er ikke nok til at vinde et rally. Der skal også held til, og det var ikke med Sebastian Magnussen, Tune, og Karsten Isaksen, Egtved, ved starten i det tyske AvD Sachsen Rallye.

Rallyet blev kørt omkring Zwickau og var anden runde i den såkaldte ADAC Opel Rallye Cup, som havde 21 hold til start i ens biler af typen Opel ADAM.

– Vi havde problemer med benzintrykket på de første fire af løbets 12 hastighedsprøver, og i en efterfølgende servicepause skiftede vi benzinpumpen, før bilen skulle parkeres i parc fermé; et afspærret og bevogtet område, før natpausen, forklarede Sebastian Magnussen efterfølgende, og tlføjede:

– Men en defekt kontakt i pumpen medførte, at bilen gik i stå lige foran indkørslen til parc fermé, så bilen måtte skubbes tilbage til servicepladsen for at få fejlen udbedret. Det medførte en forsinkelse og overskridelse af respittiden, og dermed var vi reelt ude af kampen om topplaceringerne i klassen.

GENNEMFØRTE TRODS UHELD

En særlig regel indebar, at holdet kunne restarte i løbet efter nattepausen.

– Nu er vi her, og kan ligeså godt udnytte muligheden for at træne og få mere erfaring, konstaterede Magnussen pragmatisk.

Forud for starten i det 458 kilometer lange Sachsen Rallye havde Magnussen og Isaksen gennemkørt de 12 hastighedsprøver; ialt 128 kilometer, og den 20-årige Tune-kørers konklusion var efterfølgende:

– Prøverne er sindssygt hurtige, vejene drejer ustandseligt og skifter mellem jævn og ujævn asfalt. Det bliver mit hidtil sværeste og mest udfordrende rally!

Det blev dog ikke for alvor til noget på grund af den defekte benzinpumpe. Sebastian Magnussen og Karsten Isaksen blev dog heller ikke kørt fuldstændigt bagud, eftersom de på trods af en seriøs tidsstraf sluttede som nummer 15 blandt de 21 startende i klassen.

Næste opgave for Magnussen Motorsport bliver Rallye Stemweder Berg i Lübbecker, tredje runde af ADAC Opel Rallye Cup den 15.-16. juni.

Kilde: Morten Dam

 

Deltag i debatten
Del.