Bestselleren Jaguar E-PACE får længe ventet benzinmotor med 200 hk. Derudover er der i 2019 udgaven mulighed for Smart Setting teknologi og Adaptive Driving Dynamics

Jaguar E-PACE er et hit i Danmark. Jaguars første midsize SUV, der blev lanceret i januar måned, har vist sig at blive en bestseller. I Danmark er der registeret i alt 107 styks i årets første seks måneder – og det er dermed en bil, som i den grad har fået tag i nye Jaguar kunder.

Nu kommer E-PACE så i 2019 versionen. Den byder på mindst en meget stor nyhed – nemlig, at det nu er muligt at få den med en eftertragtet 2.0 liters Ingenium benzinmotor med 200 hk. En motor, der allerede gør det fantastisk i Jaguar XE.

Teknologi fra elbilen I-PACE

Men før vi kommer til motoren er der andre teknologiske lækkerier til rådighed i E-PACE. Blandt andet den såkaldte Smart Setting – som E-PACE har hentet direkte fra elbilen I-PACE.

Smart Settings lærer så at sige førerens vaner, og gør i det hele taget livet ombord enklere. Når man nærmer sig E-PACE vil systemet via nøglen og bluetooth signalet fra førerens telefon tilpasse sig føreren. Det betyder blandt andet, at har en anden kørt bilen før, så indstilles sæde, klimaanlæg og infotainmentsystem til den oprindelige indstilling.

I alt kan systemet håndtere op til otte individuelle brugere, hvilket gør bilen endnu mere attraktiv til bilflåder og til andre, hvor en bil deles af flere personer.

Smart setting systemet tilbydes som del af den såkaldte Connect Pro pakke, som også indeholder 4G WI FI hotspot, Pro Services og navigation Pro- real time trafik information, dør til dør navigation fra smartphone, street view og parkeringsmuligheder, hvor man kommer frem.

 Adaptive Dynamics

Versionen med 250 hk benzin og i versionen med 240 hk diesel har man desuden muligheden for at tilvælge Adaptive Dynamics systemet. Et system, der ganske enkelt gør det sjovere at køre E-PACE. Støddæmperne tilpasser sig den ønskede kørestil, så man altid har det optimale mix mellem vejgreb, komfort og sport. Man kan vælge mellem to settings – Normal og Dynamic. I Normal mode lægges vægten på komfort, mens bilen i Dynamic mode er til sjov og ballade.

Men den vel nok største nyhed til E-PACE er muligheden for 200 hk Ingenium benzinmotor. En motor, der har været længe ventet.

”Da vi introducerede E-PACE ville vi gerne have haft muligheden for at tilbyde en 200 hk benzin som indgangsversion. Eneste mulighed dengang var 250 hk versionen. Når vi nu kan tilbyde indgangsversionen med 200 hk benzin forventer vi at skubbe yderligere til salget” siger pressechef for Jaguar Land Rover i Skandinavien Søren Hyltoft, der oplyser at priserne endnu ikke er tilgængelige på 2019 modellen.

PACE familien vinder

Kigger man på antallet af registrerede Jaguar i årets første seks måneder er E-PACE med 109 styks registrerede bestselleren – skarpt forfulgt at F-PACE, hvor der er solgt 101 styks. Men også de traditionelle sedanmodeller XE og XF er fint med i statistikken. Med 65 solgte XE og 45 solgte XF er Jaguar salget godt og stabilt.

”Der er ingen tvivl om, at PACE familien, der jo består af E-PACE, F-PACE og den kommende elbil I-PACE er det, der har mest appel til kunderne. Men med over 100 styks af XE og XF er alle modeller godt repræsenteret i salsstatiskellen, siger Søren Hyltoft.

Samtlige motorvarianter i Jaguar E-PACE er nu i øvrigt udstyret med partikelfiltre, der gør dem endnu renere. Jaguar E-PACE er som alle Jaguar omfattet af Jaguar Care, der betyder tre års garanti og tre års fri service

Kilde: Jaguar Land Rover Scandinavia

Deltag i debatten
Del.