I dag åbner Danmarks første selvbetjeningsstation for biludlejning hos Hertz i Københavns Lufthavn. Ved hjælp af et par tryk på en touchskærm kan Hertzkunder nu styre uden om disken og slippe for det gammeldags papirarbejde.

Nu bliver det endnu lettere at afhente en lejebil hos Hertz. Kiosken, som den kaldes, gør det lettere at afhente bilnøglen og så slipper kunderne for at udfylde gammeldags papirkontrakter ved skranken.

Søren Aaen, Fleet Manager ved Hertz, fortæller om kiosken:

”Vi er rigtig glade for at kunne tilbyde vores kunder en endnu hurtigere vej fra lufthavnen og afsted i en Hertz bil. For mange rejsende, både ferie- og businesskunder, handler det om at minimere tidsforbruget i lufthavnen og det kommer kiosken til at hjælpe til med. For kunder, hvis fly er forsinket om natten, bliver det også muligt at afhente deres udlejningsbil præcis på det tidspunkt de måtte ankomme på, uden at de skal være urolige for at ankomme inden for vores normale åbningstider. Bedre tilgængelighed findes ikke.”

Kiosken kan findes bagved Hertz udlejningskontor i Københavns Lufthavn. Som kunde indtaster man blot sit reservationsnummer samt personlige ID-oplysninger og efter et par tryk på skærmen frigives bilnøglen med besked om, hvor bilen holder parkeret.

Svenske erfaringer
Mens det er første gang der åbnes en selvbetjeningskiosk i Danmark, har Hertz i Sverige i mange år arbejdet med selvbetjening. I nabolandet findes der derfor nu 49 kiosker som i højsæsonen lejer flere hundrede biler ud om dagen. Kioskernes indtog i Sverige har øget tilgængeligheden til Hertzbiler og personalet har kunne bruge mere tid på den personlige service samt på at klargøre bilerne til deres kunder.

Forventningerne til kiosken i Danmark er derfor høje og den næste er allerede på vej i landets næststørste lufthavn, Billund. Forventet start er her august 2017.

Kilde: Hertz Danmark

Deltag i debatten
Del.