De to søstre Marianne og Karina Skotte har i 14 år været indehavere af deres forretning, Brillegalleriet, som ligger på Solrød Strandvej. Faglighed er i højsæde og tilsammen har de 70 års erfaring med optik.

Både Marianne og Karina Skotte er uddannet optikere. Inden de åbnede Brillegalleriet arbejdede de hver for sig i henholdsvis Næstved og i Farum. Den lange tranport og et ledigt lejemål var årsagen til, at de valgte at springe ud som selvstændige og sammen åbnede de Brillegalleriet i 2004.

Selvstændige i en sammenslutning

Selv om Brillegalleriet er en selvstændig privatejet forretning, har de to indehavere valgt at være med i Optik Team, som er Danmarks største sammenslutning med 160 personligt ejede optikforretninger. Her mødes medlemmerne to gange årligt for at udveksle erfaringer og viden og for at få inspiration fra leverandører.

Frem for at være en del af en større kæde, der typisk får tildelt deres varer, kan Karina og Marianne Skotte hundrede procent selv vælge, hvilke brands deres varesortiment skal bestå af. Hvert brillestel er håndplukket, valgt unikt efter dets form, farve samt størrelse og der købes kun et hjem af hvert. Det betyder for kunderne, at de har et langt større udvalg. Forretningen er ligeledes leveringdygtig i alle de former for bløde kontaktlinser, der findes på markedet.

Karina og Marianne deltager hvert år på messer i både München, Paris og herhjemme og det er indehaverne selv, der betjener kunderne i forretningen. De har begge selv brugt briller fra de kom i skole og ved, hvor vigtigt det er at få valgt den helt rigtige brille, både hvad angår det udseendemæssige, men absolut også det synsmæssige.

Kundeservice ud over det normale

I april 2017 valgte Karina og Marianne Skotte at flytte deres forretning fra Solrød Center til Solrød Strandvej 97. De ønskede bl.a. at være uafhængige af de bunde åbningstider i centret. Den samlede åbningstid er nu reduceret og der er åbnet op for muligheden for, efter aftale, at mødes med kunderne uden for normal åbningstid, hvis behovet opstår, ligesom de også tilbyder at tage hjemme-synsprøver hos kunder, der ikke har mulighed for at møde op selv. Briller og kontaktlinser afleveres ligeledes på kundens adresse, hvis det kniber med selv at komme forbi.

Brillegalleriet tilbyder et stærkt og lokalt alternativ til de store kæder. Priserne er konkurrencedygtige og der lægges vægt på produktets kvalitet højere end på lave priser og slagtilbud. De tilbyder desuden brilleabonnement uden renter, gebyrer eller udbetaling og gratis synsprøve. Den høje kundeservice afspejler sig i nye kunder, som har fået Brillegalleriet anbefalet af eksisterende tilfredse kunder. Der er gode parkeringsmuligheder for forretningens kunder, blandt andet på Solrød Centers parkeringsplads lige overfor, på Strandvejen og omkring forretningen.

På det humanitære område indsamler Brillegalleriet brugte briller til værdigt trængende, igen i år går brillerne til Afrika. Alle opfordres til at aflevere de briller, der bare ligger og samler støv i folks skuffer.

Skrevet af Randi Pedersen

Deltag i debatten
Del.